Tapahtumaviestintä elää jatkuvassa kilpajuoksussa ihmisten käyttötottumusten ja -odotusten kanssa - kuinka voin tukea tapahtuman sanomaa ja miten rakennan yllätyksellisyyttä.

Helposti haksahdamme teknologiauskoon, jossa mikä tahansa uudelta vaikuttava teknologia tuntuu ratkaisevan kaikki ongelmamme.

Kliseemäisesti voisikin todeta, että teknologia on loistava renki, mutta huono isännän rooliin. Oma kokemuksemme ulottuu vuoteen 2010, jolloin elimme varsinkin mobiililaitteissa ja palveluissa kovin erilaista aikaa tähän hetkeen verrattuna.

Viestiseinä oli palveluna hyvin monelle uutta ja kysymystulva usein runsas. Laitteiden älykkyyden kasvaessa ja sosiaalisen media mukaantulon myötä kommentoinnin rooli on kasvanut merkittävästi. Yhä edelleen on nähtävissä kanavaorientoitunut käyttäymismalli; tekstiviestillä saapuu yhä edelleen kysymykset ja sosiaalisen median kautta tehdään lähinnä filis- ja sisältöjakoja, tapahtumakohtaisen mobiilisivun sisältö jakaantuessa näiden molempien viestityyppien kesken.

Tapahtumatietojen jakamiseksi mobiililaitteisiin on ollut tarjolla useita eri teknologioita, mutta pääsääntöisesti mielenkiinto on kohdistunut ladattaviin tapahtumasovelluksiin. Näiden osalta kustannukset haasteeksi on noussut kustannusrakenne, joka on varsinkin täysin tapahtumiin räätälöidyissä sovelluksissa hyvin raskas. Eikä edes raskas hintalappu takaa sujuvaa käytetävyyttä. Ladattavalle sovellukselle vaihtoehtona on hyödynnetty mobiililaitteisiin optimoituja tapahtumasivustoja, mutta näiden käyttö olisi mielestämme voinut olla huomattavasti runsaampaakin.

Kutsuviestinnässä sähköpostilla on merkittävä rooli, mutta erilaisissa muistutus- ja kiitos-viesteissä tukkoisen sähkopostikanavan rinnalle on otettu yhä useammin tekstiviestit. Kokonaisuutena tekstiviestien hyödyntäminen osana tapahtumaviestintää on ollut hyvin ujoa, mutta palvelua käyttäneet ovat sen havainneet oivaksi keinoksi vähentää no-show:ta ja pitää yleisö hereillä lähestyvästä tapahtumasta.

Tekstiviesti on aina henkilökohtaisempi tapa huomioida saapuva tai tapahtumasta lähtevä vieras.

Perinteiset desktop-maailmaan kehitetyt palautekyselyt ovat pitäneet pintansa tiukasti ja palautteen kerääminen aloitetaan liian usein vasta tapahtumaa seuraavana päivänä tai joskus sitäkin myöhemmin. Miksi?

Vaihtoehtoisesti palautteenanto voi olla mahdollista jo tapahtumassa tai tekstiviestillä saapuvan "kiitokset osallistumisesta" -viestin mukana saapuvasta linkistä, joka ohjaa kävijän mobiilikyselyyn.

Tapahtumaviestintä, vuorovaikutus ja mobiilipalveluiden hyödyntäminen on teknologiamielessä kuitenkin hyvin yksinkertainen kokonaisuus, jossa meille tuttuja palveluita hyödynnetään osana tapahtumia huomaamattomasti ja tavoitellen konkreettista lisäarvoa.

Me olemme paketoineet kaikki tapahtumaviestinnän mobiilipalvelut yhdeksi Eventos Mobile -ratkaisuksi, josta voit muodostaa haluamasi kokonaisuuden. Kokonaisuuteen sisältyy uudistettu Viestiseinä, ladattava mobiilisovellus, joka toimii myös Windows-laitteissa, sekä Tavoittaja.fi -tekstiviestipalvelu. Kokonaisuus on hinnoiteltu kilpailukykyisesti.

Olemme käytettävissäsi, mikäli haluat sparrata kanssamme sinun järjestämiesi tapahtumien vuorovaikutusta ja viestintää. Mikäli meiltä löytyy sinulle sopiva ratkaisu, niin olemme valmiita käynnistämään yhteistyön nopeasti.

Olethan yhteydessä? www.prospectum.fi ja 040 358 0600.